Yönetici İlişkileri ve Protokol, Görgü, Nezaket Kuralları Eğitimi

 

AMAÇ
  • Çalışanlara İş yeri ve Yönetici kavramının önemini anlatmak.
  • Çalışanlara İş Yaşamlarında ve Özel Hayatlarında Kaliteli davranışta bulunmalarına yönelik bilgi vermek.
  • İş yaşamında Görgü, Nezaket, Protokol konularının önemi ve gerekliliğini aktarmak.
  • İşverenle ve Çevresiyle nasıl ilişki kurulmalı ve sürdürülmeli.
  •  Ekip görevlilerine yaklaşım tarzı ve sorunlara çözüm getirebilme    konularında kullanılacak yöntemler
  • İşverenin, İş Yaşamına ve Hayata Bakış Tarzlarını Anlayarak Bilinçli, Kaliteli Hizmet Sunabilmek için yeniden iş göreni yapılandırmak. Çalışanın kendini ve eksiklerini tanıması.
PROGRAM İÇERİĞİ
    • Hizmet Kavramı ve Çalışanlardan İşverenin beklentileri.
    • Yönetici Kimdir?
    • Yöneticiler Hizmetten Ne Bekler? Memnuniyet ve Memnun Olmamanın Göstergeleri
    • İnsan İlişkilerinde Kaliteyi Etkileyen Faktörler ve Performansı Düşüren Nedenler

    Etkili İletişim Teknikleri

    - Dinleme

    - Konuşma

    - Hitap Tarzı

    - Telaffuz

    - Ses Tonu, Hız, Kelime Seçimleri 

    - Algılama, Yorumlama, Empati,

    - Telefon Görüşmeleri

    - Göz Teması, Gözlem Becerisi

    - Beden Dilini Etkili Kullanabilme, Yüz, El, Bacak, Ayak, Beden, Bakış Kontrolü

    - Jest ve Mimikler, Duruş, Oturuş, Karşılama, Yürüme, Vedalaşma

    - Giyim, Bakım, İmaj, Temizlik, Hijyen, Renk Kullanımı

     

    Görgü, Nezaket, Protokol Kuralları, Bu Kuralların İş ve Özel Yaşamda Uygulanmasının Önemi

    - Günlük görgü kuralları güne başlama, selamlaşma, el sıkma, kapı açma ve kapama, merdiven, asansör kullanma, özel araç kullanma protokolü

    - Yeme İçme, Ağırlama, İkram, Servis Hizmetleri

    - Açık alan, ev, otomobil, okul, hastane, kamu, park, bahçe, spor alanları, havalimanı, otel, hastane, lokanta vb yerlerde Görgü, Protokol

    - Telefon Görüşmelerinde Kaliteli İletişim Sağlama Metotları

     

    Bireysel Motivasyonu Arttırma

      - Ruh, Zihin, Fiziksel Sağlığı Güçlendirme

      - İş Yaşamında Kalite Faktörleri

      - Değişim ve Gelişim Niçin Önemlidir? Alışkanlıklardan Vazgeçme Becerisi

      - Yönetici, İşveren İhtiyaçlarını Anlama ve İhtiyaçlarını Karşılama Becerileri

      - İşverenin Ailesi, Yakınları, Diğer Yöneticileri, Arkadaşları, Yöneticiler, Kamu Görevlileri ve Takımda Bulunan Ekip Görevlileri ile İlişki Yönetmedeki;

      - Davranış Kalıpları -Beyin Fonksiyonlarını Etkin Kullanımı Eğitimin  Uygulanması

       

      *Düz Anlatım

      *Örnek Olaylar, Uygulama Yaptırma

      *Konu Tartışmaları

      *Testler

       

      Eğitim Değerleme

        - Katılımcıların güçlü yönleri, eksikleri,

        -Sorunları, kapasiteleri hakkında bilgi verilir.

        -Eğitim sonrası yapılacaklar ve süreç yönetimi planlanır.

KATILIMCI PROFİLİ Tüm sektörlerin teknik ve idari kadroları için uygundur.

 

EĞİTMEN Nilgün ÖZKAN / Bireysel Gelişim ve İletişim Uzmanı

 

1975 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Çalışma Bölümü’nden mezun oldu.1975-1984 yılları arasında Sağlık Bakanlığı ve Devlet Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda uzman ve yönetici olarak görev yaptı. Kurum içi eğitimler planladı ve sundu. 1985 yılından itibaren kariyerine Dışbank’ta (Fortisbank) devam etti. Kurumun Halkla İlişkiler ve İnsan Kaynakları Eğitim Yöneticiliği görevlerinde bulundu, İnsan Kaynakları Yönetimin kuruluşu ve Toplam Kaliteye geçiş çalışmalarında yer aldı. 1996 yılında emekli olana dek buradaki görevini sürdürdü.1996-1997 yılında Türkiye Bankalar Birliği’nde İnsan Kaynakları Yönetimi görevini üstlendi.1997-1998 yılında Üniversal Dil Hizmetleri Expo Dergisi’nde koordinatörlük yaptı. İnsan Kaynakları, Yönetim konularında projeler yürüttü. Uzmanlık alanları, Kişisel Gelişim,İletişim,Sosyoloji, Psikoloji, Yönetim ve İnsan Kaynaklarıdır. Nilgün Özkan 1998 yılından itibaren Muhtelif Kamu Kuruluşlarında, Sivil Toplum Örgütlerinde, Sanayi ve Ticaret Odalarında, Üniversitelerde, Birliklerde, Derneklerde, Sanayi, Enerji, Tekstil, Sağlık, Ulaşım, İnşaat, Gıda, İlaç, Sigorta ve Finans Sektörlerinde 40’dan fazla konuda Eğiticilik ve Yönetim danışmanlığı görevini yürütmektedir. Kalder, Milli Prodüktivite, KOSGEB‘de eğitimler vermektedir. Kurumlara ve bireylere özel, Kariyer Danışmanlığı, Kişişel Gelişim, Stratejik Yönetim konularında koçluk yapmaktadır. Çalışana sosyal ve psikolojik destek programları sunmakta, yöneticilerle mentörlük çalışmaları sürdürmektedir. Kalite ödülüne aday önemli kuruluşlarda insan kaynakları planlamaları, stratejik yönetim, liderlik alanlarında güçlendirme ve yönlendirme projeleri yürütmüştür. Yönetim Danışmanları Derneğinin asli üyesi ve Eğitim Komite yönetimindedir. Eğitim, Seminer, Konferans ve Danışmanlık verdiği bazı kuruluşlar; Borusan, Soyak, Garanti Koza.,Sinpaş Yapı Endüstrisi, İhlas Holding, Eti Maden, Enerjisa, İnanöz İnşaat, IC Holding Treysan, Arçelik, Siemens, Türk Traktör, Türk Telekominikasyon, Omsan A.Ş., Yakupoğlu, Metro AG Real Hipermarketler (İstanbul-Kartal, Adana, Ankara, İzmir İzmit) Genpar, Global, Ströer Kentvizyon, Erdemir Demir Çelik, TÜBAŞ Holding, TÜBİTAK, Kalder, HEAŞ (Sabiha Gökçen), Kıbrıs Türk Havayolları, MNG Havayolları, Türk Hava Yolları, Pegasus Havayolları, Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş. Genel Müdürlük, Ziraat Bankası (Ankara, Bursa, Samsun ve Van Bölge Müdürlükleri), Çukurova Şirketler Grubu, Milli Prodüktivite Merkezi, Ankara Serbest Mali Müşavirler Derneği, Enerji Bakanlığı, İşkur.