Çatışma Yönetimi Eğitimi

 

AMAÇ

Kurum ve kuruluşlarda ortaya çıkan çatışmaların nedenlerini bulmak, analiz etmek, çatışmaları yönetmek, problemlerle başa çıkmak konularında teknik yöntemler sunulacaktır. Taraflar arasında oluşan çatışmanın çıkardığı negatif enerjiyi pozitif olarak kullanma becerileri aktarılacaktır. Görüşleri birbirinden farklı bireylerle olan sürtüşme, zaman kaybına ve duyguların incinmesine neden olmaktadır. Bu tür anlaşmazlıkları çözebilmek için nasıl bir stratejik tarz uygulanacağı, ne tür bir ortak karar alınacağı ve yaratıcı düşünce ile nasıl uzlaşma sağlanacağı konuları hakkında teknik bilgi ve yöntemler verilecektir.

PROGRAM İÇERİĞİ

Çatışma Yönetimine Genel Bakış

- Çatışma Nedir?

- Çatışma Nasıl Ortaya Çıkar?

- İletişim Çatışmaları

- Kültür Çatışmaları

- Algı Çatışmaları

- Yönetim Çatışmaları

- Çıkar Çatışmaları

- Ekonomik ve Maddi Kaynaklı Çatışmalar

 

İlişki Yönetimi ve Çatışma Kaynakları

- Beden Dili Kullanımı ve Beden Dilinin Verdiği Mesajlar

- İnsanları Nasıl Dinliyoruz?

- Etkin Dinleme Metodları

- Farklılıkları Algılama ve Yorumlama Biçimleri

- Empati Nasıl Uygulanır?

- İnsan Psikolojisini Anlama ve Yönetme Becerisi

- İnsanların Sergiledikleri Davranış Modelleri

- Çevre Faktörleri ve Yetişme Tarzlarının Kişiliklere Etkisi

- İnsanlarla Nasıl Konuşuyoruz?

- Etkin Konuşma Metodları

- İkna ve Etkileme Yöntemleri

- Uzlaşma Sağlama Yetkinliği

 

Çatışmaların Yönetilememesinin Sonuçları

- İş ve Çevre Kaybı

- Müşteri Memnuniyetsizliği

- Stres, Gerginlik, Tükenmişlik

- Negatif Davranma ve Düşünme

- Performans Düşüklüğü

- Zamanı Doğru Yönetememek

- Gereksiz Toplantı ve Raporlamalar

- Fiziksel, Duygusal, Ruhsal Sorunlar

 

Çatışma Yönetim Becerilerinde Neler Gerekli?

- Kişinin Kendisini Tarafsız Görebilme Yetisi

- Bilgi Ve Farklı Kültürleri Anlama ve Yönetme Kapasitesinin Gelişimi

- Problem Çözme Becerisi

- Karar Alabilme ve Uygulama

- Diplomatik Davranış Modelleri ve Stratejik Yönetim

 

Çatışmanın Çözüm Yolları

- Empati Kurma

- Karşılıklı Müzakere

- Gerçek Sorunların Tespiti

- Çatışma Konularını Sınıflandırma

- Karşı Taraftan Görüş Alma

- Büyük Sorunları Küçük Sorunlara İndirgeyerek Çözmek

- Çatışma Çözüm Heyetleri Oluşturmak

- Grup Çalışmaları ve Çözüm Önerileri

 

Verilecek Dokümanlar
Eğitim Notları, Vaka Çalışmaları (Case Study), Grup Çalışmaları (Group Works), Role Plays

 

KATILIMCI PROFİLİ Tüm sektörlerin teknik ve idari kadroları için uygundur.

 

EĞİTMEN Nilgün ÖZKAN / Bireysel Gelişim ve İletişim Uzmanı

 

1975 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Çalışma Bölümü’nden mezun oldu.1975-1984 yılları arasında Sağlık Bakanlığı ve Devlet Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda uzman ve yönetici olarak görev yaptı. Kurum içi eğitimler planladı ve sundu. 1985 yılından itibaren kariyerine Dışbank’ta (Fortisbank) devam etti. Kurumun Halkla İlişkiler ve İnsan Kaynakları Eğitim Yöneticiliği görevlerinde bulundu, İnsan Kaynakları Yönetimin kuruluşu ve Toplam Kaliteye geçiş çalışmalarında yer aldı. 1996 yılında emekli olana dek buradaki görevini sürdürdü.1996-1997 yılında Türkiye Bankalar Birliği’nde İnsan Kaynakları Yönetimi görevini üstlendi.1997-1998 yılında Üniversal Dil Hizmetleri Expo Dergisi’nde koordinatörlük yaptı. İnsan Kaynakları, Yönetim konularında projeler yürüttü. Uzmanlık alanları, Kişisel Gelişim,İletişim,Sosyoloji, Psikoloji, Yönetim ve İnsan Kaynaklarıdır. Nilgün Özkan 1998 yılından itibaren Muhtelif Kamu Kuruluşlarında, Sivil Toplum Örgütlerinde, Sanayi ve Ticaret Odalarında, Üniversitelerde, Birliklerde, Derneklerde, Sanayi, Enerji, Tekstil, Sağlık, Ulaşım, İnşaat, Gıda, İlaç, Sigorta ve Finans Sektörlerinde 40’dan fazla konuda Eğiticilik ve Yönetim danışmanlığı görevini yürütmektedir. Kalder, Milli Prodüktivite, KOSGEB‘de eğitimler vermektedir. Kurumlara ve bireylere özel, Kariyer Danışmanlığı, Kişişel Gelişim, Stratejik Yönetim konularında koçluk yapmaktadır. Çalışana sosyal ve psikolojik destek programları sunmakta, yöneticilerle mentörlük çalışmaları sürdürmektedir. Kalite ödülüne aday önemli kuruluşlarda insan kaynakları planlamaları, stratejik yönetim, liderlik alanlarında güçlendirme ve yönlendirme projeleri yürütmüştür. Yönetim Danışmanları Derneğinin asli üyesi ve Eğitim Komite yönetimindedir. Eğitim, Seminer, Konferans ve Danışmanlık verdiği bazı kuruluşlar; Borusan, Soyak, Garanti Koza.,Sinpaş Yapı Endüstrisi, İhlas Holding, Eti Maden, Enerjisa, İnanöz İnşaat, IC Holding Treysan, Arçelik, Siemens, Türk Traktör, Türk Telekominikasyon, Omsan A.Ş., Yakupoğlu, Metro AG Real Hipermarketler (İstanbul-Kartal, Adana, Ankara, İzmir İzmit) Genpar, Global, Ströer Kentvizyon, Erdemir Demir Çelik, TÜBAŞ Holding, TÜBİTAK, Kalder, HEAŞ (Sabiha Gökçen), Kıbrıs Türk Havayolları, MNG Havayolları, Türk Hava Yolları, Pegasus Havayolları, Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş. Genel Müdürlük, Ziraat Bankası (Ankara, Bursa, Samsun ve Van Bölge Müdürlükleri), Çukurova Şirketler Grubu, Milli Prodüktivite Merkezi, Ankara Serbest Mali Müşavirler Derneği, Enerji Bakanlığı, İşkur.